Etiquette, tag

Bonjour,

Je me permets de vous contacter au sujet d’une limitation que j’ai rencontrée en utilisant Mailspring avec un compte IMAP.

J’utilisais précédemment FoxMail, qui permet de créer des étiquettes colorées personnalisées (ex. : “Amélioration”, “Bug”, “Rappel”, “Classé”) stockées sous forme de flags côté serveur IMAP. Ces étiquettes sont visibles et utilisables dans FoxMail, mais Mailspring ne les reconnaît pas et ne permet pas d’en créer de nouvelles.

Hello,

I am reaching out regarding a limitation I encountered while using Mailspring with an IMAP account.

I was previously using FoxMail, which supports custom colored labels (e.g., “Improvement”, “Bug”, “Reminder”, “Filed”) stored as custom flags on the IMAP server. These labels are fully visible and manageable in FoxMail, but Mailspring does not recognize them and does not allow creating new ones.

This feature is essential to my daily email workflow. Could you please clarify:

1. Is support for custom IMAP flags planned for a future version of Mailspring?
  2. Is there any workaround to display or manage these labels within Mailspring?

Thank you in advance for your response.